Onsdag :)

Idag gick jag upp... sent. Jämfört med de andra dagarna iaf. Runt kl 9 satt jag i köket och var typ nyvaken. Jag flyttade Luna till "daghagen" direkt efter frukost men sedan satt jag inne med datorn. När det blev fint väder ute gick jag ut oc började mocka hennes "natthage." Hinken blev jätefull! Men jag ville inte tömma den innan hela hagen var klar. Så jag fyllde den så gott jag kunde och sedan fick pappa hjälpa mig att tömma den.
Runt 12 kom Amanda (kusin) och Filip(också kusin) och deras mamma (faster) Helen :)
Amanda följde med mig ut på en tur med Luna. Hon cyklade och jag red. Jag valde dressyr sadeln idag, jag har bara ridit med zaldi sadeln (hoppsadel) när jag har varit här :)
Så jag tog det ljusblå dressyrschabraket och dressyr sadeln. Och sedan hängde inte dressyrtränset där jag ville så jag tog hopptränset. (och det har jag inte heller använt under den tiden jag varit här, jag har bara tagit dressyrtränset.) Så det blev lite omvänt idag  ;)
Vi red genom skogen bor till "Ängarne" eller"Ängarna," alla säger olika. Det var jättefint och jag galopperade mycket. Hon bockade inte alls! Bara lite lätt i baken då och då. Igår bockade hon ju som en galning! Typ 100 ggr! Varje gång jag galopperade så blev det ett eller flera bocksprång. Vi red rätt så långt och tillslut tog stigen slut och vi kom till en väg. Då vände vi och red tillbaka. Det var roligt! Luna var dessutom mjuk och fin! När vi kom tillbaka var jag så hungrig så att jag kunde dö! Vi fixade klart hos Luna och satte betforen. När vi var klara var maten klar så vi kunde gå in direkt och äta :D När vi hade ätit klart gav jag Luna hennes betfor eftersom att den hade jäst färdigt.
Sedan hoppade jag en stund med Saga i trädgården och sedan mockade jag hennes "daghage" också. Hinken blev inte lika full denna gången. Sedan gick jag in och nu sitter jag här.
Luna, från igår.

Kommentarer
Postat av: Céline - Dressyrungarna

härlig bild :D

2011-08-11 @ 20:12:54
URL: http://dressyrungarna.blogg.se/
Postat av: Josse

Tack! :D

2011-08-12 @ 18:55:50
URL: http://ambrostjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0