Söndag :)

Idag gick vi upp tidigt och åkte så fort vi kunde :) Vi stannade till på hööks och jag köpte ett rosa allroundschabrak med en Lena furberg häst på. :) Vi köpte också elstaket så att vi skulle kunna bygga en hage till henne att stå i. Dock skulle hon stå helt ensam i hagen så vi hoppades att det skulle funka med att ha henne ensam utan att hon blev väldigt stressad. När vi kom fram lastade vi av henne och så. Vi åt mat och sedan byggde vi hagen åt henne. Medan dem byggde hagen red jag ut en liten sväng barbacka. Jag skrittade mest men det blev lite trav också. Sedan såg jag att dem inte var klar med hagen så då red jag ut på en äng och red Lc pogrammet. Fast istället för trav så skrittade jag och istället för galopp så travade jag :) Sedan var hagen klar och då släppte vi henne där inne. Sedan var jag och mamma nere och grejade i transporten och då ringde pappa och sa att Luna sprang så jag fick gå dit och hålla henne lite sällskap. Efter ett tag gick jag in och övervakade henne från fönstret. Hon var lite stressad men sedan lugnade hon sig och höll sig ganska så lugn sedan. Runt 5 tiden red jag och mamma ut. Jag red på Luna och hade det nya schabraket. Vi kom tillbaka runt 7 tiden så vi var ute i ungefär 1 och en halv timme. Det var jättefint och jätteroligt! Luna var jätteduktig och jag "hoppade" över ett litet hinder :)
Sedan kom vi hem och släppte henne i hagen igen :) Jag var precis ute och mockade hagen, satte på henne regntäcke och flugspray för natten, tvättade och fyllde på vattenhinken. Nu ska hon gå där nere i natt och jag hoppas verkligen att hon håller sig lugn. Här kommer några bilder från idag :)
Lunas schabrak :)

Luna i hagen :)


Kommentarer
Postat av: Céline - Dressyrungarna

snygg luunaaa!!

2011-08-08 @ 21:24:39
URL: http://dressyrungarna.blogg.se/
Postat av: Josse :)

Naaw!! <3 sötiiis! <3

2011-08-08 @ 21:44:28
URL: http://ambrostjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0