Lördag och Söndag :)

Hejsan! Lördagen fick bli en slappdag :) Luna fick gå i hagen och det åskade dessutom på eftermiddagen så vi tänkte att hon skulle få ta det lugnt. Vi tar det lite försiktigt eftersom att hon stod i nästan 3 veckor när vi var borta, så vi tar det lugnt med igångsättningen :)
På söndagen åkte jag ut vid 12 tiden. Allt tog så väldig lång tid idag för allt drog ut på tiden xD
Först blev Luna lämnad ensam i stallet (hon brukar inte tycka att det är så farligt men när Akiri lämnade henne så tyckte hon att det var orättvist att bli lämnad ensam o.s.v...) så de tog en väldigt lång tid att få henne klar. När vi äntligen var klara så skulle vi gå förbi en hage med kor och dem låg ned vid staketet så jag satt av Luna för att få henne att gå framåt men då reste hon sig bara rakt upp och slet tyglarna ur händerna på mig. Sedan travade hon iväg mot hagen... som ligger på andra sidan den trafikerade vägen! Så jag sprang allt jag hade en annan väg ner till vägen för att genskjuta henne men det hade inte behövts för hon hade ställt sig vid en annan hage och stod och betade lite. Så jag hade en himla tur! Sedan knackade jag på hos Allan(stallägaren) och han fick hjälpa mig förbi korna. Han gick bara helt lugnt bakom henne med långpisken och skrämde henne inte eller så så det var tur! Luna små stegrade sig hela tiden och "hoppade" bakåt samtidigt som hon stegrade sig... Sedan kom Celine från andra hållet på Miss Elliott så hon hjälpte till genom att gå framför. Då gick det men Luna flög runt åt alla håll och kanter och släppte inte korna med blicken för en sekund... Sedan vände Celine om mot stallet igen och jag kunder lugnt fortsätta på min lilla tur. Luna var lite spänd och flög i taket av en häst som frustade i en hage. Men sedan lugnade hon sig. Jag tog en annan väg genom skogen innan jag kom ut på den vanliga stigen och sedan gjorde jag mycket backträning. Luna var jätteduktig och jobbade ordentligt! Hon har börjat få mer muskler nu så det är bara att fortsätta träningen! :) Sedan red jag tillbaka den vanligt stigen :) Jag hade tur och mötte Annette med Akiri på vägen hem så hon fick hjälpa mig förbi korna. Fast jag kunde inte rida förbi dem utan var tvungen att sitta av igen och leda henne förbi. Det gick bättre denna gången :) Dels för att det var hemväg och dessutom gick hennes bästa vän framför henne och hjälpte till! :D Fast hon flög fortfarana runt...
Sedan, efter att ha gett hästarna mat och flugspray och sånt, så släppte vi ut hästarna i hagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0