Tisdag

Hejsan, idag åkte jag och Celine ut till stallet tillsammans! Vi red ut en sväng i ca 1 timme, lite mindre kanske. Luna var bra och lyssnade ganska bra och så, vi kollade in lite stigar men de ledde för det mesta ut i tomma intet... ;)
Vi tog en annan väg som vi aldrig hade ridit på förut sedan och galopperade upp för en lång backe. Hästarna blev jätteglada. Efter masserade jag Lunas öron med hudlotion för hon har fått lite skav av grimman och benen masserade jag också med arnika gel. Bakknäna var jag extra noga med. Sedan fick hon sig en liten rykt och jag svampade henne med flugmedel. Medan jag gjorde allt fick hon sin mash att äta på. Sötnosen var alldeles "mashig" om nosen sedan <3
Sedan fick hon en morot innan hon släpptes ut i hagen där hon nöjt vandrade ut i det höga gräset:) Riktigt nöjd med dagen! :) Sedan gick jag till bussen och mötte Celine på Tenita när hon var på väg från paddocken(Emelie är bortrest så Celine sköter Miss Elliott också. Det var Miss Elliott hon red när vi red ut förut)
Sedan åkte jag hem, duschade, åt lunch och åkte till Becka och sov över. :) Nu sitter jag här och skriver och ska snart äta lunch. Vid 4 tiden bär det av till stallet:) Skriver om det ikväll eller imon <3
(Bilden är inte från igår :( <3... jag SKA fixa nya bilder snart<3 xD)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0