Fredag ;)

Förlåt att inlägget kommer lite sent!

Hejsan, idag red jag med Alexandra, Vickan och Emelie. Vickan skulle inte rida så mycket så hon tog kort. Det blev en massa kort men jag lägger bara upp några få idag eftersom att jag bara har några än så länge. Fler bilder kommer inom kort. Jag hade bestämt mig för att rida ett riktigt dressyrpass och jag hade med mig ett dressyrspö för att hon inte skulle bli sådär "stoig" som hon har varit en del den sista tiden. Hon bara fryser fast i marken och sedan står hon där. Oftast går det bra men ibland får jag hoppa av för att få henne framåt och då vinner ju hon på sätt och vis. Luna var väldigt mjuk idag men hon gillade inte alls när jag råkade peta till henne med spöet på rumpan utan mening. Så det blev lite småstegringar och hon sparkade bakut några gånger. Men efter ett tag lärde jag mig att hålla upp spöet ovanför rumpan och då gick det som en dans. Men så fort spöet var där så blev hon inte alls glad. Jag antar att jag får rida med ett kortare spö i framtiden. Luna var duktig och det blev många fina bilder. Mot slutet tog vi några skutt över ett mycket lågt hinder som stod där. Eftersom att jag hade dressyrsadeln så blev det inga fina hoppsitsar men vi kom över och Luna var jätteduktig. Det blir tyvärr inga bilder på det eftersom att, som sagt, jag har inte alla bilderna. Sedan red vi en lite längre väg hem så att hästarna fick skritta av sig ordentligt :)

Haha



Luna<3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0