Hoppträning för Augusta!

Idag var det hoppträning för Augusta :D
Vi var lite sena för vi var inte så många som kunder bygga fram och så så det tog lite på våran lektion :(
Vi tränade på omhoppningssvängar och det var jättekul! Luna var mycket duktigare än förra hoppträningen så jag tror att jag börjar lära känna henne lite nu. :)
Vi galopperade mycket på framridningen och Luna var lite seg :/
Så jag gjorde mycket tempoväxlingar och volter och så. Hon bytte inte galopp så mycket idag heller. (Hon har en ovana att byta galopp med bakbenen när hon blir trött och inte orkar... så då blir det korsgalopp.)
Vi jobbade en del på volten med att korta och länga galoppen och sedan bryta av och dessutom behålla formen. Det gick jättebra! Fast hon var ju som sagt lite seg. När vi var klara började vi hoppa.
Började med att hoppa 3 hinder som vi tog snäva svängar till och det var jättekul! Luna var duktig trots att det blev lite hackigt då och då. Sedan hoppade vi ett plank på medellinjen som vi skulle hoppa snett över. Luna hoppade först förbi för hon visste inte riktigtt hur hon skulle sätta benen och då svängde hon undan. Men sedan försökte jag igen och då gick det bra. Sedan hoppade vi över två hinder på en volt. Vi skulle rida innanför planket så det blev lite snävare:) Det gick jättebra men när det blev högre hade jag svårt att följa med i språnget eftersom att jag är så ovan vid henne. Sist av allt gjorde vi en liten bana av allt det vi hade tränat på och det gick super! Jag är jättenöjd. Luna blev lite svettig men jag tyckte att det var för kallt och blött för att spola av henne så jag tog bara en handduk med kallt vatten och strök över hela kroppen. Sedan fick hon en rykt och sedan gick hon in i boxen och fick kvällsmat och "efter-ridning-mat." Sedan åkte vi hem! :)
Jag har tyvärr inga bilder från idag men ni kan få lite från en annan dag :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0