Lördag!

Idag åkte jag och Alex till stallet tillsammans :) Alex hoppade på bussen på hållplatsen innan min och sedan möttes vi på bussen och åkte till stallet :)
När vi kom dit så började vi göra maten och mocka och så ;) Hästana hade inte gått ut än när vi kom så vi behövde inte ta in dem. När jag höll på att göra i ordning Luna var hon jättejobbig. Jag fattade inte varför föränn hon kissade! Jag fick lägga en massa torv på för att det skulle suga upp allt blött. När Luna kissade blev Lusen (som stod i boxen) jätteintresserad så då började hon brunsta och var jättejobbig hela tiden. Även om jag flyttade henne bort från Lusen. Det var jättejobbigt att linda henne men vi blev klara tillslut. En halvtimme försent eftersom att hon var så jobbig. När vi kom dit red vi i paddocken :) Anna red Debbie och Emmy var med och hade med sig kamera :) Alex hade också med kamera. Emelie var där men hon skulle rida lektion så hon var inte med och red. Hon gick efter typ halva ridpasset för att göra i ordning Elliott för lektionen. Men innan hon gick så tog hon en massa bilder:)
Luna var ganska bra idag och jag försökte få henne att böja sig i ryggen... Det gick väl sådär men ibland gick det :) och då var det beröm som gällde. Jag galopperade inte så mycket för hon var så taggad hela tiden. Jag ville få henne att lugna ner sig istället. Mot slutet red Emmy en liten stund. Det såg fint ut! De skrittade och travade och av misstag några galoppsprång :)
Det blrv inte så många bilder på Emmy och Luna men det blev i alla fall lite på mig och Luna.. och jag har lika kass sits som vanligt... Glömmer alltid bort den xD

Outfit:
*Vitt shabrak
*Vita lindor
*Svart dressyrsadel
*Svart träns
Lunas lindor:


Jag och Luna:



Emmy och Luna:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0