Måndag!

Idag åkte jag och mamma ut och släppte ut hästarna på morgonen :) När vi stod och gjorde i ordning Luna kom Emmy :) vi hade bestämt att vi skulle mötas och så skulle hon ta kort och så när jag red ;)
Efter en stund kom Anna också. Hon hade med sig ett schabrak som jag fick låna eftersom att jag inte hade ett rosa schabrak :)
När vi var klara gick vi bort till manegen och tog kort. Luna var jättepigg och ville galoppera och var stressad. Jag Svarade med att bara skritta och trava lugnt. Jag gjorde ganska många skänkelvikningar och sluta och öppna. Jag försökte få henne att böja igenom sig så att hpn skulle vara mjuk och följsam. Sedan gjorde jag väldigt mycket tempoväxlingar. Ena stunden kortade jag upp så mycket jag kunde men så att det ändå skulle gå framåt stadigt och fint. Sedan längde jag på steget och fick henne att öka. Det var svårt att hålla henne i form i ökningen men efter hand började hon lyssna och koncentrera sig på mig istället för att vara så stressad och jag var jättenöjd. När jag kände att honn var helt igenom gjorde jag samma sak i galoppen:) Jag kortade och längde. Luna var jätteduktig men det var svårt. Hon bytte bara galopp en gång och jag blev verkligen jättenöjd när hon även gick fint där. Även i ökad och kort galopp. Då övade jag lite till på traven och sedan fick hon pusta en stund innan vi red ut en kort bit och tog lite bilder :)
Outfit:
Luna:
*Rosa allround schabrak
*Ljusrosa fleece lindor
*Svart träns, med strass pannband
*Svart sadel, Lemetex dressyr
Jag:
*Beige rosa ridbyxorr,  helskodda
*Beigrutiga strumpor
*svarta läderstövlar
*Mörkblå hjälm
*Ljusrosa t-shirt







Sedan red vi ut :)




Kommentarer
Postat av: Evelina

http://evelinaketola.webblogg.se/2011/june/nu-kor-vi.html#comment



frågestund på bloggen ;)

2011-06-23 @ 10:48:18
URL: http://evelinaketola.webblogg.se/
Postat av: Esther

fina bilder<3



Förresten kika in på min blogg o kolla vem som vann veckans blogg;)

2011-06-23 @ 19:50:02
URL: http://zuccini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0