Onsdag! :)

Förlåt att inlägget kommer lite sent men jag har verkligen inte haft tid! <3

Idag sov vi över hos Alex och hade jätteroligt! Vi såg på ponnyakuten säsong1! :D På morgonen åkte vi till stallet tillsammans och sen träffades vi i manegen runt 11 tiden för att vi skulle hoppa. Det var fria hopptimmar i manegen så vi passade på :)
Vi var 3 stycken som hoppade men vi var runt 7 st i manegen xD
Emelie
Evve
Emmy
Bella
Alex- Zirocco
Anna- Debbie
Jag-Luna

Emelie, Evve, Emmy och Bella hjälpte till att plocka fram medan vi andra gjorde i ordning hästarna :)
De plockade fram 5st hinder. På en långsida stod en ganska låg studs och sedan ca 4 galoppsprång så stod ett plank :)
På andra långsidan stod en blå oxer och ett "torslanda hinder" d.v.s ett plank där det stod Torslanda ridklubb på. Som man hoppade:)
Vi hoppade lite och höjde mer och mer. På slutet gjorde vi en liten kort bana. Det gick helt super! Planket låg på ca 80cm, torslanda hindret låg på ungefär 90cm och Oxern på 1m! Det gick super när vi hoppade banan och Luna verkligen satsade och gjorde allt för mig! Jag hjälpte henne och hon hjälpte mig! Det var helt underbart och jag var nära på att börja gråta för att hon hade varit så duktig! Hon hoppade jättehögt över hindret! Verkligen! Så jag fick hålla i manen så att jag inte skulle dra henne i munnen när hon hoppade mycket högre än väntat! xDJag hann ju inte med... Jag var i värsta lyckoruset sen! :)  Det blev inte så mycket bilder men en film blev det på när jag hoppade planket när det var lågt :)
Outfit:
Luna:
*Mörkblått Jumpgear hoppschabrak
*Svart hoppsadel Zaldi
*Svart träns
*Svarta framskydd
Filmen:
http://www.youtube.com/user/MrGreetaa?feature=mhum#p/a/u/0/2AkYGOKWKuo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0