Sova över!

På fredagkvällen sov Alex, Vickan och Emelie över hos mig :)
Jag och Alex stannade uppe länge och dampade x)
På Lördagmorgonen cyklade Vickan hem till sig och Alex, Jag och Emelie stressade till bussen och åkte till stallet. Vi hjälptes åt att göra allt och sedan red vi ut en sväng, Vi red i skogen och "hoppade" över några små "hinder" (snarare traskade över grenar över stigen.. vissa var faktiskt typ 5 cm upphöjde xD)
Sedan gick vi till manegen och red lite dressyr. Jag hade ett kortare spö idag och det funkade alldeles utmärkt. Luna var jättefin! Efter ett tag bytte vi hästar också. Det var väldigt roligt att få prova Miss Elliott (Emlies sto).  Hon var väldigt pigg men känslig och rolig att rida. Sedan red jag ju Zirocco också. Han har jag ju ridit förut och det gick bra! Han var lite tittig i ett hörn men det gick bättre mot slutet. Sedan bytte vi till våra egna hästar igen och red lite till. Luna blev svettig och jag spolade av henne efteråt. Det första hon gjorde efter att ha ätit upp i hagen var att rulla sig... 2GÅNGER! Grr... hon blev dammig! Så nu har jag massa att göra imorgon.. Men jaja.
Det var nyttigt och kul att byta hästar :)
Det blev tyvärr inga bilder från idag men jag kan bjud på en från igår. (Snart kommer resten av bilderna från igår...)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0