Tisdag!

Idag följde Elin(min syrra) med till stallet :) Hovslagaren kom också och fixade fina nya skor till henne :)
Sedan red vi :) Det gick bra och Luna verkar ha fått bra kondition för ho hade en massa överskottsenergi efter vilan och det är jag jätteglad över! Backträningen har gett resultat och jag hoppas att jag har jobbat henne rätt i formen och så också :) Luna var mjuk trots att hon var pigg och villa bara galoppera istället för att trava... Haha bushäst! Sedan skrittade vi ut en sväng men vi hann inte långt för Luna skyggade och vände om mot stallet mitt i backen och Elin var inte beredd så hon trillade av och fick ont! Luna vände verkligen häftigt så jag tvivlar på att jag skulle ha suttit kvar om det hände mig... Vi tror att Luna är lite mörkrädd för hon brukar alltid skygga i den backen och det är alltid skuggigt där... :( Jaja, det gick ganska bra för Elin och jag fick gå runt med Luna i backen för att hon skulle fatta att det inte var farligt... Sedan red Elin hem igen. I början verkade hon lite spänd men jag gjorde som jag brukar med Luna: Pratade! Jag pratade en massa och innan vi var tillbaka till stallet var Elin helt avslappnad i sadeln igen :) Sedan fick Luna mat och vi åkte hem :)

(Inte från idag!) Lilla Luna på bild! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0